Hvad betyder maskering?

For mennesker med autisme beskriver det situationen, hvor en person bevidst tilpasser sin adfærd og kommunikation efter kontekst – for at ”passe bedre ind”. Maskering kan fx få den konsekvens, at en autisme-diagnose sent eller aldrig bliver stillet. I Center for Autisme arbejder vi for at udbrede viden om autisme for herved at bidrage til større forståelse for området og sikre at flere neurodivergente opnår at leve et aktivt og selvstændigt liv som en del af fællesskabet – på uddannelsen, på arbejdspladsen – i samfundet. Vores koordinator på AVA (Autisme, Viden, Aktivitet – et SEL§103/§104-tildbud) Lasse Stiholt Otto har skrevet en artikel om netop maskering. Find den i kommentarsporet og bliv klogere. hashtag#autisme hashtag#autism hashtag#asf

Følg mere med på vores LinkedIn

FLERE NYHEDER

Nyheder

Arbejdsgiveranalysen 2024

Incita gennemfører hvert år Arbejdsgiveranalysen for at stille skarpt på arbejdsmarkedets holdning, og vilje til at ansætte mennesker på særlige vilkår. Læs den her!

Læs Mere »
LinkedIn

Journalist med autisme på COPENHELL: Ja tak!

Journalist med autisme på COPENHELL: Ja tak! 🤟🎸Vores podcast “Casper og Spektret” var inviteret i PARKEN Sport & Entertainment A/S til Metallica koncert ved akkreditering fra Heidi Degn. Jesper og Anders som deltog, er en del af Center for Autismes podcasthold og vil i løbet af den kommende tid udkomme

Læs Mere »
LinkedIn

En ærlig, tankevækkende og konstruktiv samtale

En ærlig, tankevækkende og konstruktiv samtale om hvordan flere unge med særlige behov bliver en del af fællesskabet på arbejdsmarkedet – sådan en samtale, havde vi igår på Folkemødet Det er lige præcis dét Folkemødet kan – sætte mennesker sammen, der normalt ikke mødes – og hvert fald sjældent har

Læs Mere »
LinkedIn

Musik er godt

Musik er godt. Meget musik er meget godt ☀Spektrumband leverede varen og spillede igennem som festival-liveband. På Center for Autisme er vi pavestolte af bandet, hvis medlemmer er hvervetfra vores stu og AVA (Autisme Viden Aktivitet – et SEL§104/§103-tilbud forvoksne med autisme). Bandet har netop optrådt på Holbæk musik-feSTUval: Stort

Læs Mere »
LinkedIn

Giv mere plads til elevernes meninger.

Giv mere plads til elevernes meninger. Giv en større stemme til de unge. Dét er anbefalingen herfra. Evalueringer og tilfredshedsundersøgelser spiller en central rolle i, hvordan vi på Incitaskolerne løbende tilpasser og udvikler vores pædagogiske strategier. Tilbagemeldingerne fra de unge giver os ikke kun mulighed for at forstå elevernes synspunkter

Læs Mere »