Hvad kan jeg blive?

Hvad kan jeg blive?
“Hvilke muligheder venter efter endt stu (stu=den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse)? Det er et spørgsmål, vi tit får på Center for Autisme. Der er heldigvis en del muligheder og det har vores gode kollega, uddannelsesvejleder på Incitaskolen i Sydhavnen, Geske Nyholm, skrevet en artikel om (find link i kommentarspor). Vores håb er, at artiklen kan være med til at udbrede viden om hvilke ressourcer og støttemuligheder, der er til rådighed for den unge, når stu’en er slut. For et par uger siden afholdt vi dimissionsfest for de unge, der nu har afsluttet den 3årige stu og derfor står overfor en vigtig overgang, ofte til et mere selvstændigt liv: måske i egen bolig, måske med et job eller i gang med en uddannelse. Eller til en førtidspension med et godt skånejob. Der er mange muligheder. Vi ønsker vores skønne unge mennesker al tænkelig held og lykke fremover ?‍? ?‍? ☀

Følg mere med på vores LinkedIn

FLERE NYHEDER

LinkedIn

I grundskolen med autisme

Børn med autisme har tit brug for særlige målrettede pædagogiske indsatser i løbet af deres skoleliv, og det kan have store konsekvenser for både indlæring og trivsel, hvis der ikke ydes den rette støtte allerede fra starten af skolelivet. For eksempel bliver mange børn med autisme udfordret på deres sanser,

Læs Mere »
LinkedIn

”Vi ses til Skive”

– siger man i autismekredse. Og det er der en god grund til. Skivekonferencen er en international autismekonference, der afholdes årligt og tiltrækker fagfolk fra ind- og udland. Skivekonferencen afholdes og faciliteres af Fonden Samrådet. Igen i år blev vi blæst tilbage af det eminente program med vedkommende, interessante oplæg

Læs Mere »
LinkedIn

AUTISME og SELEKTIV MUTISME

Mange mennesker med autisme oplever udfordringer med at udtrykke sig i sociale sammenhænge. For nogle viser det sig som selektiv mutisme, hvor personen er i stand til at tale, men ikke gør det i bestemte situationer eller sammenhænge. 💡 For at skabe større forståelse for og viden om emnet samt

Læs Mere »
En gruppe elever for undervisning på Center for Autismes stu.
Faglig viden

Autisme i grundskolen: Udfordringer og muligheder

Autisme Spektrum Forstyrrelse (ASF) kan påvirke børns skolegang negativt, hvis der ikke er fokus på den enkelte elevs autismespecifikke udfordringer. Børn med autisme har brug for særlige målrettede pædagogiske indsatser i løbet af deres skoleliv, og det kan have store konsekvenser for både indlæring og trivsel, hvis der ikke ydes

Læs Mere »