Ny udnævnt daglig leder for Center for Autismes nye stu i Nordsjælland

Mød en af vores dygtige medarbejdere – her nyudnævnt daglig leder for Center for Autismes nye stu i Nordsjælland Martin Bach Holst.

Martin er uddannet sygeplejerske og lærer med mange års erfaring fra det specialiserede autismeområde og har været ansat i Center for Autisme siden 2013.

Selv siger Martin:
”Jeg er virkelig glad for at vi nu, efter mange grundige overvejelser, er helt klar til at starte en stu op i Nordsjælland. Det er en naturlig, vigtig og meget relevant udvidelse af vores arbejde med at skabe trivsel og progression for unge med autisme.

Undervisning og rollen som kontaktperson, har jeg stor erfaring med, men jeg glæder mig også rigtig meget til at finde min vej i de nye opgaver som daglig leder. Det bliver spændende at opbygge et netværk med nye samarbejdspartnere. Jeg glæder mig til, at vi kan bygge endnu et tilbud op som kan hjælpe unge mennesker videre i livet. Hos os skal de opleve, at de bliver taget alvorligt og at de bliver hjulpet rigtigt videre i livet. Videre i livet meget klogere på sig selv og klogere på deres muligheder i forhold til uddannelse og beskæftigelse”

”.. og så kommer jeg fra lokalområdet og bor lige rundt om hjørnet fra skolen” afslutter Martin ☘️

? Vil du vide mere eller har lyst til at besøge vores nye stu, så kontakt daglig leder Martin Bach Holst (mbh@centerforautisme.dk 22321579) eller skoleleder Kathrine Egelund Christensen (kch@incita.dk 41495353) ?

Følg mere med på vores LinkedIn

FLERE NYHEDER

LinkedIn

AUTISME og SELEKTIV MUTISME

Mange mennesker med autisme oplever udfordringer med at udtrykke sig i sociale sammenhænge. For nogle viser det sig som selektiv mutisme, hvor personen er i stand til at tale, men ikke gør det i bestemte situationer eller sammenhænge. 💡 For at skabe større forståelse for og viden om emnet samt

Læs Mere »
En gruppe elever for undervisning på Center for Autismes stu.
Faglig viden

Autisme i grundskolen: Udfordringer og muligheder

Autisme Spektrum Forstyrrelse (ASF) kan påvirke børns skolegang negativt, hvis der ikke er fokus på den enkelte elevs autismespecifikke udfordringer. Børn med autisme har brug for særlige målrettede pædagogiske indsatser i løbet af deres skoleliv, og det kan have store konsekvenser for både indlæring og trivsel, hvis der ikke ydes

Læs Mere »
LinkedIn

“USA kan lære noget af det her” 🙌

– tak til Herlev Bladet for en flot reportage med en fængende overskrift fra vores valg-arrangement i Center for Autisme i anledningen af Kommunalvalget hashtag#KV25 Thomas Frederiksen(link til artikel i kommentarspor) Der er overordnet to årsager til, at vi prioriterer at invitere til valgmøde: #1 For at give en stemme

Læs Mere »