Temaarrangement med Kia Ehlers

Præsentation af Velliv

Tak til alle jer, der lagde vejen forbi os i Center for Autisme til en forrygende temaaften om “Sanser, sult og spisning”. Aftenen blev meget bedre af jeres engagement og mange spørgsmål.

Tak til dygtige Kia Ehlers der på levende vis gjorde os klogere på alle 8 sansesystemer i nervesystemet, sanseintegration og hvordan sensorisk forståelse kan hjælpe med at forstå, hvorfor det kan være svært at spise. Kia fortalte også om hvordan sult og tørst kan påvirkes af både for meget og for lidt stimulation.

Tak til Velliv Foreningen Foreningen Foreningen for bevillingen på 54.000 kr. – en bevilling som har muliggjort at vi kan afholde den række af temaaftener – for alle interesserede, uden betaling. Hold øje med vores hjemmeside for kommende arrangementer.

Følg mere med på vores LinkedIn

FLERE NYHEDER

LinkedIn

I grundskolen med autisme

Børn med autisme har tit brug for særlige målrettede pædagogiske indsatser i løbet af deres skoleliv, og det kan have store konsekvenser for både indlæring og trivsel, hvis der ikke ydes den rette støtte allerede fra starten af skolelivet. For eksempel bliver mange børn med autisme udfordret på deres sanser,

Læs Mere »
LinkedIn

”Vi ses til Skive”

– siger man i autismekredse. Og det er der en god grund til. Skivekonferencen er en international autismekonference, der afholdes årligt og tiltrækker fagfolk fra ind- og udland. Skivekonferencen afholdes og faciliteres af Fonden Samrådet. Igen i år blev vi blæst tilbage af det eminente program med vedkommende, interessante oplæg

Læs Mere »
LinkedIn

AUTISME og SELEKTIV MUTISME

Mange mennesker med autisme oplever udfordringer med at udtrykke sig i sociale sammenhænge. For nogle viser det sig som selektiv mutisme, hvor personen er i stand til at tale, men ikke gør det i bestemte situationer eller sammenhænge. 💡 For at skabe større forståelse for og viden om emnet samt

Læs Mere »
En gruppe elever for undervisning på Center for Autismes stu.
Faglig viden

Autisme i grundskolen: Udfordringer og muligheder

Autisme Spektrum Forstyrrelse (ASF) kan påvirke børns skolegang negativt, hvis der ikke er fokus på den enkelte elevs autismespecifikke udfordringer. Børn med autisme har brug for særlige målrettede pædagogiske indsatser i løbet af deres skoleliv, og det kan have store konsekvenser for både indlæring og trivsel, hvis der ikke ydes

Læs Mere »