Velkommen til Anja Brandt

Velkommen til Anja Brandt, der er ny instruktør i AVA (Autisme, Viden, Aktivitet) et SEL§103/SEL§104-tilbud hos Center for Autisme for autistiske voksne, der typisk har fået tilkendt en førtidspension. Anja har en bachelor i sundhed og ernæring med speciale i fysisk aktivitet, samt er diplom uddannet som coach og proces facilitator. Selv siger Anja: ”Det er vigtigt for mig kontinuerligt at lære nyt og udvikle mig, derfor er jeg i gang med en online meritpædagoguddannelse med sporskifte, som jeg afslutter i januar 2025. Jeg har mere end 13 års pædagogisk erfaring fra specialområdet og fra botilbud på autismeområdet. Jeg arbejder ud fra teorien om, at en tæt relation og en autentisk anerkendelse af menneskers udfordringer giver de bedste resultater. Altid med fokus på at forstærke det der virker og det man allerede kan” og Anja slutter af med at sige: ”Jeg har glædet mig utrolig meget til at blive en del af AVA Center for Autisme Incita og få min faglighed i spil og støtte borgerne med at udvikle kompetencer, så de kan leve et aktivt og ligeværdigt liv og støtte dem i at blive en del af et fællesskab”. Tag godt imod Anja ?

Følg mere med på vores LinkedIn

FLERE NYHEDER

LinkedIn

I grundskolen med autisme

Børn med autisme har tit brug for særlige målrettede pædagogiske indsatser i løbet af deres skoleliv, og det kan have store konsekvenser for både indlæring og trivsel, hvis der ikke ydes den rette støtte allerede fra starten af skolelivet. For eksempel bliver mange børn med autisme udfordret på deres sanser,

Læs Mere »
LinkedIn

”Vi ses til Skive”

– siger man i autismekredse. Og det er der en god grund til. Skivekonferencen er en international autismekonference, der afholdes årligt og tiltrækker fagfolk fra ind- og udland. Skivekonferencen afholdes og faciliteres af Fonden Samrådet. Igen i år blev vi blæst tilbage af det eminente program med vedkommende, interessante oplæg

Læs Mere »
LinkedIn

AUTISME og SELEKTIV MUTISME

Mange mennesker med autisme oplever udfordringer med at udtrykke sig i sociale sammenhænge. For nogle viser det sig som selektiv mutisme, hvor personen er i stand til at tale, men ikke gør det i bestemte situationer eller sammenhænge. 💡 For at skabe større forståelse for og viden om emnet samt

Læs Mere »
En gruppe elever for undervisning på Center for Autismes stu.
Faglig viden

Autisme i grundskolen: Udfordringer og muligheder

Autisme Spektrum Forstyrrelse (ASF) kan påvirke børns skolegang negativt, hvis der ikke er fokus på den enkelte elevs autismespecifikke udfordringer. Børn med autisme har brug for særlige målrettede pædagogiske indsatser i løbet af deres skoleliv, og det kan have store konsekvenser for både indlæring og trivsel, hvis der ikke ydes

Læs Mere »