Giv mere plads til elevernes meninger.

Giv mere plads til elevernes meninger. Giv en større stemme til de unge. Dét er anbefalingen herfra. Evalueringer og tilfredshedsundersøgelser spiller en central rolle i, hvordan vi på Incitaskolerne løbende tilpasser og udvikler vores pædagogiske strategier. Tilbagemeldingerne fra de unge giver os ikke kun mulighed for at forstå elevernes synspunkter dybere, men også at se, hvordan de unge reagerer på de initiativer og ændringer, vi med mellemrum implementerer. Som et resultat af disse evalueringsprocesser med den unge i centrum har vi fx justeret undervisningsmetoder, forbedret kommunikationskanaler mellem elever og lærere og opdateret faciliteter. Alt sammen tiltag som direkte påvirker hverdagen på skolen og har været med til at øge både den faglige og sociale trivsel blandt eleverne. I fonden Incita Center for Autisme er ”evidens og dokumentation” et af seks strategiske indsatsområder. Ambitionen er, at alle fondens indsatser dokumenteres og måles – tilpasset, hvad der giver mening i det konkrete tilfælde. På Incitaskolerne dokumenteres afslutningsstatus, der gennemføres trivsels- og tilfredshedsmålinger og fra det nye skoleår er vi desuden klar med en skræddersyet progressionsmåling, målrettet stu-målgruppen. Vores forretningsdirektør Brita Stallknecht har skrevet lidt om evalueringer og tilfredshedsundersøgelser på Incitaskolerne (link til artikel i kommentarsporet).

Følg mere med på vores LinkedIn

FLERE NYHEDER

LinkedIn

Ikke bare opbevaring og underholdning, men progression og udvikling

Hvordan måler vi det?Det spørgsmål er omdrejningspunktet for et igangværende udviklingsprojekt på vores tilbud AVA (Autisme, Viden, Aktivitet)  – et aktivitets- og samværstilbud (SEL§104/103) på Center for Autisme, hvor målgruppen er voksne autister tilkendt førtidspension. 📈 Vi udvikler et nyt progressionsmålingsværktøj, der skal sætte os i stand til systematisk at

Læs Mere »
LinkedIn

På job med autisme.

Det danske arbejdsmarked oplever en historisk lav arbejdsløshed, men for nogle mennesker med autisme kan adgangen til beskæftigelse fortsat være en stor udfordring. Mange autister har unikke kompetencer, som kan være værdifulde for virksomheder, men barrierer i jobsøgningsprocessen og på arbejdspladsen forhindrer desværre ofte en vellykket rekruttering og fastholdelse. Derudover

Læs Mere »
Nyheder

Center for Autisme: Vores historie og mission

Tre årtiers engagement for mennesker med autisme Center for Autisme, stadig en afgørende aktør indenfor autismeområdet, blev stiftet i 1994 og har i dag mere end 30års erfaring med specialiserede indsatser målrettet mennesker med autismespektrumforstyrrelser. Vi er en erhvervsdrivende fond med et socialt formål, som gennem årene har udviklet os

Læs Mere »