Giv mere plads til elevernes meninger.

Giv mere plads til elevernes meninger. Giv en større stemme til de unge. Dét er anbefalingen herfra. Evalueringer og tilfredshedsundersøgelser spiller en central rolle i, hvordan vi på Incitaskolerne løbende tilpasser og udvikler vores pædagogiske strategier. Tilbagemeldingerne fra de unge giver os ikke kun mulighed for at forstå elevernes synspunkter dybere, men også at se, hvordan de unge reagerer på de initiativer og ændringer, vi med mellemrum implementerer. Som et resultat af disse evalueringsprocesser med den unge i centrum har vi fx justeret undervisningsmetoder, forbedret kommunikationskanaler mellem elever og lærere og opdateret faciliteter. Alt sammen tiltag som direkte påvirker hverdagen på skolen og har været med til at øge både den faglige og sociale trivsel blandt eleverne. I fonden Incita Center for Autisme er ”evidens og dokumentation” et af seks strategiske indsatsområder. Ambitionen er, at alle fondens indsatser dokumenteres og måles – tilpasset, hvad der giver mening i det konkrete tilfælde. På Incitaskolerne dokumenteres afslutningsstatus, der gennemføres trivsels- og tilfredshedsmålinger og fra det nye skoleår er vi desuden klar med en skræddersyet progressionsmåling, målrettet stu-målgruppen. Vores forretningsdirektør Brita Stallknecht har skrevet lidt om evalueringer og tilfredshedsundersøgelser på Incitaskolerne (link til artikel i kommentarsporet).

Følg mere med på vores LinkedIn

FLERE NYHEDER

LinkedIn

AUTISME og SELEKTIV MUTISME

Mange mennesker med autisme oplever udfordringer med at udtrykke sig i sociale sammenhænge. For nogle viser det sig som selektiv mutisme, hvor personen er i stand til at tale, men ikke gør det i bestemte situationer eller sammenhænge. 💡 For at skabe større forståelse for og viden om emnet samt

Læs Mere »
En gruppe elever for undervisning på Center for Autismes stu.
Faglig viden

Autisme i grundskolen: Udfordringer og muligheder

Autisme Spektrum Forstyrrelse (ASF) kan påvirke børns skolegang negativt, hvis der ikke er fokus på den enkelte elevs autismespecifikke udfordringer. Børn med autisme har brug for særlige målrettede pædagogiske indsatser i løbet af deres skoleliv, og det kan have store konsekvenser for både indlæring og trivsel, hvis der ikke ydes

Læs Mere »
LinkedIn

“USA kan lære noget af det her” 🙌

– tak til Herlev Bladet for en flot reportage med en fængende overskrift fra vores valg-arrangement i Center for Autisme i anledningen af Kommunalvalget hashtag#KV25 Thomas Frederiksen(link til artikel i kommentarspor) Der er overordnet to årsager til, at vi prioriterer at invitere til valgmøde: #1 For at give en stemme

Læs Mere »
LinkedIn

🌹 Besøg af borgmester Marco Damgaard

Stor tak til Herlev Kommunes borgmester Marco Damgaard (A) der i går lagde vejen forbi Center for Autisme i Herlev. Det var første gang borgmesteren besøgte centret – og det vakte stor positiv opmærksomhed hos os. Borgmesteren fik en rundtur og en god snak – og fik også lejlighed til

Læs Mere »