Giv mere plads til elevernes meninger.

Giv mere plads til elevernes meninger. Giv en større stemme til de unge. Dét er anbefalingen herfra. Evalueringer og tilfredshedsundersøgelser spiller en central rolle i, hvordan vi på Incitaskolerne løbende tilpasser og udvikler vores pædagogiske strategier. Tilbagemeldingerne fra de unge giver os ikke kun mulighed for at forstå elevernes synspunkter dybere, men også at se, hvordan de unge reagerer på de initiativer og ændringer, vi med mellemrum implementerer. Som et resultat af disse evalueringsprocesser med den unge i centrum har vi fx justeret undervisningsmetoder, forbedret kommunikationskanaler mellem elever og lærere og opdateret faciliteter. Alt sammen tiltag som direkte påvirker hverdagen på skolen og har været med til at øge både den faglige og sociale trivsel blandt eleverne. I fonden Incita Center for Autisme er ”evidens og dokumentation” et af seks strategiske indsatsområder. Ambitionen er, at alle fondens indsatser dokumenteres og måles – tilpasset, hvad der giver mening i det konkrete tilfælde. På Incitaskolerne dokumenteres afslutningsstatus, der gennemføres trivsels- og tilfredshedsmålinger og fra det nye skoleår er vi desuden klar med en skræddersyet progressionsmåling, målrettet stu-målgruppen. Vores forretningsdirektør Brita Stallknecht har skrevet lidt om evalueringer og tilfredshedsundersøgelser på Incitaskolerne (link til artikel i kommentarsporet).

Følg mere med på vores LinkedIn

FLERE NYHEDER

Nyheder

Center for Autisme: Vores historie og mission

Tre årtiers engagement for mennesker med autisme Center for Autisme, stadig en afgørende aktør indenfor autismeområdet, blev stiftet i 1994 og har i dag mere end 30års erfaring med specialiserede indsatser målrettet mennesker med autismespektrumforstyrrelser. Vi er en erhvervsdrivende fond med et socialt formål, som gennem årene har udviklet os

Læs Mere »
LinkedIn

👨‍🏭 👨‍💼 På job med autisme.

Det danske arbejdsmarked oplever en historisk lav arbejdsløshed, men for nogle mennesker med autisme kan adgangen til beskæftigelse fortsat være en stor udfordring. Mange autister har unikke kompetencer, som kan være værdifulde for virksomheder, men barrierer i jobsøgningsprocessen og på arbejdspladsen forhindrer desværre ofte en vellykket rekruttering og fastholdelse. Derudover

Læs Mere »
LinkedIn

Tak. Bare tak.

Tak til vores eminente panel Mathias Vinsten Munk, Mathilde Hjort Bressum, Sigurd Agersnap og Brian Andersen – som skarpt, vedkommende og konstruktivt i fællesskab vendte forskellige dilemmaer ift. med inklusion i folkeskolen (med fokus på autistiske børn). Og lyttede til hinanden.Det var præcis, hvad vi ønskede os af dette event

Læs Mere »
Arrangementer

Temaaften: Autisme og traumebevidst tilgang 24.09

Vi er stolte af at kunne introducere vores næste temaaften hvor vi sætter fokus på sammenhængen mellem autisme og traumetilstande. Alle er velkommmen til temaaftenen, men vi gør opmærksom på, at særligt del 2 vil være målrettet fagprofesionelle. Af hensyn til pladser og forplejning må du meget gerne give besked

Læs Mere »